Alla inlägg under april 2013

Av Philip S - 25 april 2013 12:51

Hallå igen! Jag tog kontakt med några gamla kompisar som hade flyttat till Japan för 13 år sedan. Är just nu uppe på ett hotell tak med mina kompisar och tittar över Sapporo centrum.  Man ser så mycket här ifrån, så fin utsikt övet staden på natten när alla lampor lyser. Man känner sig så lättad och glad, man kan andas fritt. Imorgon så ska jag och mina vänner ut och handla lite nya saker till mitt hus. Måste köpa en ny tv, diskmaskin, dator (för min håller på att kollapsa) och sen lite nya glas och tallrikar.
Jag har tänkt mig den 1a Maj att jag ska flytta till Tokyo. För att se mer av Japan och så ska jag träffa på min Bror som bor där. Det var väldig länge sen jag träffa honom så det kommer bli kul.

Men ja nu ska jag gå och sova skriver mer sen! Hejdå.

Av Philip S - 24 april 2013 13:41

Hallå igen! Har kommit fram till Sapporo och så har jag packat upp alla mina saker i mitt nya hus. På baksidan av huset så har jag ett litet vattenfall och lite blommor. Image Ref: 1302-12-74 - Waterfall, Japanese Garden, Interlaken - The first Japanese garden in Switzerland, Viewed 5786 times 
Har precis varit och ätit lite sushi i en sushi bar, det var väldigt gott. Jämför man sushin här och den som de gör i Sverige så kan jag säga att den är mycket godare här i Japan, så färsk och saftig inte som i sverige där den brukar vara torr och inte så mycket smak.     Ska fortsätta att utforska området, kanske gå och bada ute i stilla havet. Hare gött!

Av Philip S - 18 april 2013 09:44

Hej igen! Idag så har jag bokat flyg biljetter till ön Hokkaido den nordligaste ön av dem fyra Japanska öarna. Jag tänkte hyra ett hus i staden Sapporo, Japans 5te största stad runt 1,9 miljoner invånare. Först tar jag mig till stockholm med tåget sen där efter tar jag taxi till arlanda och tar flyget därifrån till Tokyo's flygplats Narita International, fast det blir bara ett mellanstopp i Köpenhamn i Danmark. Från Tokyo tar jag taxi till en hamn och åker båt över till ön Hokkaido. Flyg biljetterna kosta 6309:- och hyran på ett hus kostar runt 3000:- i Sapporo. Sen så har jag bytt in 30000kr till Yen så jag har 438 468,28yen med mig i fickan. Men kommer nog betala mest med mitt kreditkort. Så 19de april alltså imorgon så är jag på planet! Skriver mer sen när jag kommer fram!

Av Philip S - 16 april 2013 10:52

Hej Hej, jag heter Philip och det här är min nya blogg, den kommer handla om mitt liv i asien.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<<
April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards